FANDOM

Tab-canon-black   Tab-legends-white  
Eras-legends30px-Era-imp30px-Era-reb
Yoda
Yoda1
Životopisné informácie
Narodenie

896 PrBY

Úmrtie

4 PBY, Dagobah

Fyzický popis
Druh

Yodov druh

Pohlavie

Muž

Výška

0,66 m

Hmotnosť

17 kg

Farba vlasov

hnedá
neskôr biela

Farba očí

hnedá

Farba kože

zelená

Chronologické a politické informácie
Obdobie

Vzostup Impéria
Povstanie

Príslušnosť

Galaktická Republika
Rád Jedi

Známy majstri

N'Kata Del Gormo
Qui-Gon Jinn (ako duch)

Známy padawani

Dooku
Mace Windu
Cin Drallig
Ikrit
Qu Rahn
Rahm Kota
Obi-Wan Kenobi
Kit Fisto
Ki-Adi-Mundi
Oppo Rancisis
Luke Skywalker
Denin (posmrtne)
Vila (posmrtne)

Veľavážený majster Yoda bol veľmajster rádu Jedi, v období starej republiky. Narodil sa roku 896 pred Yavinom. Bol preslávený svojou múdrosťou a pokojnou povahou, na druhú stranu však patril medzi najskúsenejších šermiarov rádu a v používaní sily sa mu dokázal vyrovnať snáď len samotný Darth Sidious. Často sa o ňom hovorilo, že je na svojich žiakov příiš tvrdý, ale on sám vedel, že svojich žiakov cvičí tak akurát. Napriek tomu sa vždy snažil riešiť konflikty nenásilne, čo ho samotého duševne uspokojovalo. Keď Yoda prvýkrát vstúpil do Chrámu Jediov, spomienky na vojnu medzi Jedimi a Sithmi boli ešte čerstvé. Od tej doby tento majster zažil plný rozkvet rádu Jediov a Republiky. V posledných dvoch storočiach si však Yoda uvedomoval postupný návrat temnej strany Sily a hoci sa blíži koniec vojen klonov, predvídal, že najhoršie okamihy rád Jediov ešte len čakajú. Zasadal v Chráme jediov na Coruscante, kde mal spolu s Macom Winduom najväčšie slovo pri hlasovaní o reformách a ochrane republiky, a tiež s ním zdieľal titul "staršieho". Pri záchrannej akcii na Geonosis, ktorá rozpútala klonové vojny, zorganizoval letku klonov, ktorí odviezli a stabilizovali preživších jediov z geonosijskej arény. O niekoľko rokov neskôr dokázal ako jeden z hŕstky Jediov uniknúť čistke (zabíjaniu Jediov), potom sa ukryl na Dagobah. Tu o niekoľko desiatok rokov neskôr vycvičil Luka Skywalkera, ktorého za ním poslal Obi-Wan Kenobi. Chvíľu po ukončení Lukovho výcviku Yoda po deviatich storočiach života zomrel. Jeho poslanie bolo splnené.

Also on FANDOM

Random Wiki