Fandom

Darthpedia

Revan

212pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Obsah tohoto článku patrí medzi Legendy.Obsah tohoto článku patrí do obdobia Starej republiky.
Revan
Revan.png
Životopisné informácie
Narodenie

cca 3,994 PBY

Úmrtie

3640 PBY , Yavin 4

Fyzický popis
Druh

Človek

Pohlavie

Muž

Farba vlasov

tmavo hnedá

Farba očí

tmavo hnedá

Farba kože

svetlá

Chronologické a politické informácie
Obdobie

Stará Republika

Príslušnosť

Rád Jedi
Galaktická Republika
Revanisti
Sithské Impérium
Revanovo Sithské Impérium

Známy majstri

Kreia
Zhar Lestin
Dorak
Arren Kae

Známy padawani

Meetra Surik (neformálne)
Darth Malak (Sithský učeník)
Scourge (neformálne)

Revan, tiež známy ako Darth Revan, bol jeden zo slávnych Jediov v histórii Starej Republiky. Jeden z mála ľudí, ktorý za života dosiahol rovnováhu v sile, a ktorý dokázal ovládať ako svetlú, tak temnú stranu sily.

Revan bol veľmi nadaný Jedi snáď vo všetkých smeroch. Trénoval pod mnohými majstrami, ako boli Majstri Zhar, Kae a Dorak. Hlavná majsterka bola Kreia neskôr Darth Traya. Hovorilo sa, že bol budúcnosťou rádu Jedi. Jediná jeho veľká slabina bola umenie v sile. Počas Mandalorianskej vojny sa však aj napriek odporu Rady Jedi postavil do čela armád Republiky spoločne s mnohými mladými Jedimi, pre ktorých bol Revan ikonou - začali si hovoriť Revanisti. Po príchode Revana na bojisko sa karta veľmi rýchlo obrátila. Vďaka svojmu briliatnému taktickému mysleniu donútil Mandalorianov k ústupu a nakoniec ich aj drtivo porazil v bitke na Malachore V, kde zabil vodcu Mandalorianov Mandalora a vzal jeho helmu, bez nej si nemohli Mandaloriani zvoliť nového vodcu. Bohužiaľ vojna a Malachor V si na Revanovi a jeho priateľovi Malakovi vybrali svoju daň. Po víťazstve vo vojne Revan na niekoľko rokov zmizol. Vrátil sa ako Darth Revan, pripravený zničiť Republiku a nastoliť vlastnú vládu. Po mnohých porážkach sa Rada uchýlila k zúfalej možnosti, ako vojnu aspoň spomaliť. Malý úderný tím Jediov sa mal dostať na Revanovu loď a Revana zajať. Úderný tím sa naozaj dostal až k Revanovi, ale nepočítali s tým, že jeho učeník Malak svojho majstra zradí a vypáli na loď svojho majstra dávku striel zo svojej vlastnej lode. Revanov stav bol vážny, ale rytierke Jedi Bastile Shan (ktorá bola neskôr jeho ženou) sa Revana a podarilo zachrániť a dopraviť pred Radu. Lenže to už nebol ten Darth Revan, ani dokonca Revan. Stratil totiž pamäť a všetky sily, a tak mu Rada vytvorila novú identitu a spomienky a umiestnila ho pod velenie Bastily na loď Endar Spire. Vojna ale pokračovala a na miesto Revana nastúpil jeho učeník Malak, teraz známy pod menom Darth Malak. Malak zničil pri útoku na Taris loď Endar Spire, na ktorej bol ako Revan, tak Bastila. Malak, netušiac, že je Revan stále nažive, sa pokúša Bastilu zajať, ale vďaka Revanovi a pilotovi Carthovi Onasovi sa Bastile, spoločne s Revanom a Carthom, podarí uniknúť. Po úteku z Tarisu sa z Revana stáva Jedi, stále netušiac nič o svojom pravom pôvode, sa vydáva na nebezpečnú misiu zničiť Malaka. Misia spočíva v nájdení galaktických máp, ktoré vedú k tajomnej Star Forge. Po nájdení väčšiny máp sa Revan pri konfrontácii s Malakom na palube Leviathanu nakoniec dozvedá, kto naozaj je. Pri úteku z Leviathanu je zajatá Bastila a Revan sa vydáva hľadať poslednú mapu a potom samotnú Star Forge, kde nakoniec Malaka porazí a Star Forge zničí.

Po porážke Malaka a Sithov sa Revan oženil s Bastilou a mal syna z ktorého nakoniec vyrástol senátor, Vaner Shan. Revan ale stále nemal pokoj. Trápili ho sny o nejakom nebezpečenstve za hranicami známej galaxie, a tak sa vydal tomuto nebezpečenstvu čeliť a nikto o ňom vyše 300 rokov nepočul. A asi sa potom stretol aj so svojou praprapravnučkou veľmajsterkou Satele Shan.

Also on Fandom

Random Wiki