FANDOM

R2-D2.jpg

Je mnoho jednotiek typu R2, avšak R2-D2 je úplne výnimočný. Je to statočný astromechanický droid pridelený v roku 32 PrBY na loď kráľovnej Naboo Padmé Amidaly. Keď bola loď poškodená paľbou federácie lodí, R2 hrdinovi opravil poškodený generátor ochranného štítu. Krátko na to stretol na Tatooine svojho budúceho spoločníka, protokolárneho droida C-3PO.

Rovnako ako väčšina astromechanických droidov má R2 vo svojom robotickom tele skryté veľké množstvo náradia, ktoré najčastejšie používa na opravu dopravných strojov a iných zariadení. Je tiež skvelý navigátor a pomohol Anakinovi pri útoku na federácie kontrolnú loď, na palube stíhačky N-1. Rovnako ako ostatné astromechaničtí droidi aj R2 je navrhnutý na prácu v hlbokom vesmíre a spoluprácu s počítačovými systémami stíhačov. Zvyčajne sa títo droidi umiestňujú do otvoru za kabínou stíhačky, kde monitorujú a diagnostikujú rokov, mapujú a ukladajú informácie o hyperprostorových skokoch a upozorňujú na technické problémy alebo chybná počítačová kódovanie. Tieto jednotky tiež skvele ovládajú opravy stoviek typov kozmických lodí a sú schopní pracovať vo vzduchoprázdne po neobmedzenú dobu.

R2 rozpráva elektronickým jazykom, ktorý sa skladá zo série pípanie, pískanie a ďalších zvukov. Rozumie väčšine ľudských jazykov, avšak jeho prejav musí byť prekladaný buď palubnými počítačmi alebo prekladateľskými droidov, ako je práve C-3PO. Jeho guľatá hlava obsahuje infračervené a elektromagnetické senzory, radarové oko, kvalitné snímače pohybu a holografický nahrávača s projektorom. Hlavou je schopný točiť o 360 stupňov. Jeho valcovité telo ukrýva mnoho ďalších zariadení, ako je napríklad hasiaci prístroj, elektrošok, laserový svářečnebo tiež vlastné organické gule, slúžiace na uchytenie predmetov. R2 väčšinou cestuje po dvoch nohách s pásmi, aj keď pre väčšiu stabilitu môže vysunúť aj tretí. Ďalej má vznášacie zariadení a periskopický obrazový skener, ktorý môže použiť pod hladinou. Bol vyrobený firmou Industrial Automaton.

V iných jazykoch

Also on FANDOM

Random Wiki