FANDOM

Tab-canon-black   Tab-legends-white  
Eras-legends30px-Era-imp
Qui-Gon Jinn
Quigonjinn
Životopisné informácie
Narodenie

92 PrBY

Úmrtie

32 PrBY, Naboo

Fyzický popis
Druh

Človek

Pohlavie

Muž

Výška

1,93 m

Hmotnosť

88,5 kg

Farba vlasov

hnedá (prešedivelá)

Farba očí

modrá

Chronologické a politické informácie
Obdobie

Vzostup Impéria

Príslušnosť

Galaktická Republika
Rád Jedi

Známy majstri

Dooku

Známy padawani

Feemor
Xanatos
Obi-Wan Kenobi
Anakin Skywalker (informačne)
Yoda (ako Duch Sily)

 Qui-Gon Jinn bol padawanom svojrázneho majstra Jedi, grófa Dooku a sám bol potom učiteľom Obi-Wana Kenobiho . Vďaka svojmu netradičnému výcviku sa často ocital v konflikte s Radou Jediov. Jeho vnútro bolo naladené predovšetkým na vnímanie žijúcej Sily a na svojich cestách často privádzal do rozpakov svojho padawana, keď prejavoval slabosť pre rôznych "úbohých živočíchov". Napriek svojmu večnému nesúhlasu s Radou bol mnohými Jedi považovaný za silného a múdreho rytiera.

Jinn slúžil Republike, rádu Jedi a stredobodom svojho života urobil Silu. Zúčastnil sa mnohých významných misií vrátane na Nebula Front či na invázie na Naboo. Bol to práve Qui-Gon, kto objavil Vyvoleného Anakina Skywalkera na Tatooine práve počas svojej služby senátorke pri invázii na Naboo. Aj keď bol neskôr zabitý Darth Maulom, zohral v ďalšom osude Jediov významnú úlohu.

Životopis

Skorý život

Kenobi: "Ale neodporujte Rade, majster, už nikdy."
Jinn: "Urobím, čo bude treba.

―Qui-Gon a Obi-Wan[zdroj]

Narodil sa takmer sto rokov pred bitkou na Yavin a rovnako ako väčšina Jediov bol aj Qui-Gon na Coruscant do chrámu privedený ako dieťa. Stále si udržiaval isté puto so svojou rodnou planétou a pri jednej príležitosti si priniesol kameň z rieky na jeho rodnom svete. Vo veku ôsmich rokov sa Qui-Gon spriatelil s jedným zo žiakov, Tahl. Počas rokov sa tí dvaja stali najlepšími priateľmi, okrem toho si získali veľa ďalších kamarátov, napríklad Clee Rharu. V desiatich rokoch sa Qui-Gon zúčastnil turnajového dňa, kde študenti predvádzali svoje zručnosti a mali si ich vyberať majstri Jedi, aby ich cvičili. Práve tu mohol Dooku prvýkrát uvidieť Jinnovo umenie so svetelným mečom. Dooku v ňom videl potetciál a vzal Jinna za svojho padawana.

Bok po boku potom Qui-Gon a Dooku pri rôznych misiách lietali z jedného konca galaxie na druhý. Pri jednej z týchto misií mali tí dvaja sprevádzať senátora Blix Annona na diplomatickú misiu. Ich loď však bola napadnutá vesmírnymi pirátmi, ktorých vodcom bol Lorian Nod, padlý Jedi, ktorý bol kedysi veľmi blízkym priateľom grófa Dooku. Ten sa s Nodom stretol, na povrch však nechal vyvrieť počas súboja svoj hnev a takmer bezmocného Noda zabil. Boli to Qui-Gonove slová, čo ho od tohoto činu zastavili. Nedlho potom tí dvaja dostali misiu, na ktorej mali byť naposledy ako majster a učeň, táto misia trvala takmer dva roky. Po návrate z tejto misie sa Qui-Gon znova stretol s Tahl, ktorú už dlho nevidel. Posledné slová, ktoré predniesol Dooku k Jinnovi ako svojmu učeníkovi bola výčitka ohľadom jeho slabosti pre všetko živé a varoval svojho žiaka, že zrada najľahšie príde od priateľa.

Rytierstvo a Xanatos

"Prerušený kruh."
―Obi-Wan Kenobi
Tahl a Qui-Gon sa stali rytiermi v rovnaký čas. Keď mu Rada prvýkrát ponúkla, aby si vybral učeníka, odmietol. Cítil, že nie je pripravený a niekoľko ďalších rokov podnikal osamelé akcie pre Rád a Republiku. Počas týchto podnikov objavil na Telose IV mladého chlapca Xanatosa, ktorý preukázal silné puto so Silou. Jinn ho vzal do chrámu Jedi kvôli tréningu, hoci bol chlapec starší, než povoľovali pravidlá pre výcvik. Xanatos sa ďalšie dva roky vzdelával v chráme a Qui-Gon sa ujal výcviku iného žiaka, ktorého cesta bola už takmer na konci. Potom, čo ho doviedol k rytierstvu, sa stal majstrom Jedi a prijal Xanatosa ako svojho nového učeníka.

Xanatos a Qui-Gon zotrvali vo vzťahu učiteľ-žiak ďalších dvanásť rokov. Mnoho členov Rady, vrátane Yodu, prejavilo obavy týkajúce sa Xanatosa a rozhodli sa dať mu posledný test než mu udelia titul rytiera Jedi. Xanatos a jeho majster boli poslaní na Telos, domovský svet Xanatosa, kde sa medzitým jeho otec stal tyranom kontrolujúcim celú planétu železnou rukou. Xanatosa vábila moc, ktorú mal jeho otec a pridal sa ku Crionovi, pretože dúfal, že budú vládnuť spoločne. Crion priviedol planétu do občianskej vojny a bol nútený stretnúť sa s Qui-Gonom, ktorý bol nútený vládcu zabiť. Xanatosa to nesmierne rozzúrilo a sňal prsteň z palca svojho otca, ešte horúceho od čepele svetelného meča. Predtým, než utiekol, prisahal pomstu za smrť svojho otca.

Po návrate do chrámu sa Qui-Gon obviňoval z chlapcovho pádu a zriekol sa úspechu svojho úplne prvého padawana, pričom prisahal, že už nikdy žiadneho učeníka neprijme. Tahl vzala svojho priateľa na Ragoon VI a dúfala, že aspoň na chvíľu na Xanatosa zabudne. Avšak táto temná epizóda Jinnovho života nešla len tak vymazať.

Na niekoľko ďalšich rokov sa Qui-Gon vrátil k svojim solo akciám a s niekým ďalším pracoval len príležitostne. S Tahl dokázal zariadiť prvé demokratické voľby na New Apsolon.

Ďalší učeník

"Qui-Gon, za štyri mesiace budem mať trinásť. Si moja posledná nádej aby som sa mohol stať rytierom Jedi."
―Obi-Wan presvedčuje Qui-Gona, aby ho prijal do učenia
Uplynuli už celé roky od doby, kedy Xanatos opustil rád a svojho majstra a Yoda sa odvážil ponúknuť mu ďalšieho žiaka. Aj keď bol pevne rozhodnutý už padawana nevziať, nechal sa nakoniec zoznámiť s niekoľkými staršími študentmi v chráme, medzi ktorými boli aj Bruck Chun a Obi-Wan Kenobi. Zaznamenal Kenobiho zručnosti, ale keď sa mal konať turnaj, odletel na Bandomeer splniť rozkazy vrchného kancelára.

Na lodi na Bandomeer sa znovu stretol s Kenobim, ktorý tam bol poslaný, aby začal pracovať v poľnohospodárskej korporácii. Spolu potom pomáhali poraziť skupinu patriacu ku kriminálnej organizácii. Čoskoro potom dorazili na Bandomeer, kde Qui-Gon dostal list písaný Xanatosom, z ktorého vyšlo najavo, že celá planéta je v skutočnosti v držbe Xanatosa, ktorý bol zároveň vodcom onej kriminálnej organizácie ktorej akcie trápili obyvateľov celej planéty.

Qui-Gon uvoľnil Obiho z jeho povinností v spoločnosti a naplánoval si stretnutie s Xanatosom. Jeho plány však boli odlišné, chcel ich mierové stretnutie pokaziť a svojho bývalého učiteľa zabiť. S pomocou Obi-Wana sa však Jinnovi podarilo prekaziť zlé úmysly Xanatosa a Jinn sa stretol so svojím bývalým žiakom, Xanatosovi sa nanešťastie podarilo utiecť. Počas celého incidentu s bývalým učeníkom si Qui-Gon uvedomil skutočný Obi-Wanov potenciál a prijal ho za svojho padawana.

Ako majster a učeň absolvovali tí dvaja bok po boku rôzne misie naprieč celou galaxiou a boli vyslaní na svety ako Gala a Phindar. Jedna z misií, pri ktorej zachránili oslepenú Tahl z búrlivého sveta Melida / Daan, viedla k Obi-Wanovmu dočasnému vystúpeniu z rádu. Okrem toho sa tí dvaja tiež niekoľkokrát stretli s Xanatosom, ktorý s pomocou zatrpknutého padawana Bruck Chuna chcel spáchať atentát na Yodu a zničiť chrám Jediov. Potom sa tí dvaja museli s temným Jediom stretnúť a prenasledovali ho až na Telos, kde sa naposledy stretli s Xanatosom, ktorý nakoniec spáchal samovraždu tak, že skočil do nádrže s kyselinou. Aj keď sa podarilo zažehnať hrozbu rádu, bol to veľmi rušný koniec Qui-Gonovej temnej éry.

S Jedimi ako Tyvokka, Plo Koonom, Tholmom a jeho padawanom Quinlanom Vosom bojovali Obi-Wan a Qui-Gon v jednom z najväčších konfliktov predchádzajúcom Klonovým vojnám. Bolo to jedno z prvých početných stretnutí s Obchodnou federáciou, aj keď bola v tomto konflikte porazená.

Vzťah Jinna a Kenobi sa vyvinul takmer do vzťahu otca a syna. Po tridsiatich rokoch od doby, čo sa stretli s Lorian Nodom museli Dooku a Jinn čeliť temnému Jediovi na Junction 5, kde bol väznený za svoje zločiny. Qui-Gon postupne odovzdával svojmu učeníkovi všetky znalosti, ktoré mal, pričom lekcie viedli od učenia o žijúcej Sile až po to, prečo rád zakázal Jediom sa zamilovať.

Ako šiel čas, vykonávali tí dvaja ďalšie a ďalšie misie, na Kegane objavili ženu citlivú k Sile, ktorá sa neskôr stala rytierom Jedi – Olanu Chion.

Qui-Gon tiež pomohol Attichitcukovi a Chewbaccovi založiť kolóniu Wookiov na mesiaci Kashyyyku Alaris Prime a neskôr pomáhali vyháňať odtiaľto Obchodnú federáciu.

Jenna Zan Arbor

"„Si predmetom vedeckého výskumu. Neublížim ti, budem ťa iba študovať.“"
―Jenna Zan Arbor Qui-Gonovi
Približne desať rokov pred bitkou na Naboo Obi-Wan a Qui-Gon vyšetrovali podivné vraždy, ktorých obete boli zbavené všetkej krvi. Stopy ich doviedli až ku známej vedkyni Jenne Zan Arbor. Zistili, že za vraždami stojí nájomná lovkyňa Ona Nobis, ale stále nemohli zistiť, kto je jej klientom. Qui-Gon prenikol na jej loď, ale bol čoskoro postrelený jej blasterom. Bol chytený a odvedený k Jenne. Jenna študovala genetické vlastnosti bytostí citlivých k Sile (aby zistila, ako prípadne vpraviť citlivosť k Sile do obyčajných bytostí) začala svoje pokusy na Jinnovi, pri ktorých mu odoberala krv a zisťovala jeho hranice. Obi-Wan, s pomocou Adi Gallie a Siri Tachi prenikol do laboratória, kde Qui-Gona oslobodili. Onedlho potom bola Jenna polapená. Šialená vedkyňa bola zatvorená do väzenia a nájomná lovkyňa nevyšla zo súboja s Obi-Wanom živá.

Kvôli incidentu s Jennou boli Qui-Gon a Obi-Wan nútení znovu čeliť problémom z minulosti. Vox Chun, otec temného padawana Brucka Chuna, s pomocou právnika Sano Saura obvinil Obi-Wana z nešťastnej smrti svojho syna. Kvôli týmto obvineniam si Obi-Wan prešiel krušnými časmi zaťaženými emóciami, aj keď bol nakoniec zbavený viny.

Zakázaná láska

"„Pre mňa neni žiadne pomoc. Je tu len pomsta.“"
―Qui-Gon Jinn po smrti Tahl
Počas niekoľkých ďalších mesiacov ďalej narastalo priateľstvo medzi Qui-Gonom a Tahl. Tahl nedávno za svojho žiaka prijala Banta Eerina, dobrého priateľa Obi-Wana a Qui-Gon sa snažil Tahl odovzdať rady ohľadne výchovy žiaka. Začali si však obaja uvedomovať, že ich priateľstvo začína prerastať v niečo iné. Napriek tomu sa držali kódexu a snažili sa urobiť všetko pre to, aby tieto emócie ignorovali.

Pri Obi-Wanovom výcviku na Ragoone VI začal Jinn trpieť víziami o Tahl, ktorá mala byť vo veľkom nebezpečenstve. Po návrate na Coruscant sa zasadil o to, aby ďalšiu misiu na New Apsolonu absolvoval s ňou. Tahl však jeho ponuku odmietla a vydala sa tam sama. Po troch týždňoch po nej nebolo ani chýru ani slychu. Obi-Wan a Qui-Gon teda odleteli na New Apsolon, napriek výslovnému zákazu Rady, aby zistili, čo sa s Tahl stalo. Po dlhom pátraní ju našli v bezpečí a perfektne zdravú. Pri radosti z opätovného stretnutia si Qui-Gon a Tahl dali najavo svoju zakázanú lásku a sľúbili si, že sa budú ovládať kým misia neskončí.

Onedlho potom však Tahl zmizla znovu a tentoraz bola v skutočnom nebezpečenstve, unesená jedným z rebelov na New Apsolonu, Balogom. Keď ho tí dvaja konečne našli, bola už Tahl omámená drogami. Zachránili ju z jeho pazúrov, ale napriek všetkej Qui-Gonovej snahe nakoniec zomrela.

Smrť Tahl priviedla Jinna až na okraj priepasti depresií a takmer podľahol temnej strane vzbúrených emócií. Sám seba vinil zo smrti Tahl a znovu sa v ňom ozvalo staré zranenie duše kvôli pádu Xanatosa. Prisahal Balogovi pomstu a to sa pre neho stalo prioritou. Obi-Wan mal o svojho majstra strach a snažil sa ho presvedčiť, že nemohol Tahl nijako zachrániť, ale Jinn ho nepočúval. Konečne sa mu podarilo Baloga vystopovať, zahnal ho do rohu a chystal sa ho zabiť, keď začul dve slová: "Nie, Qui-Gon." Vďaka tomu si uvedomil, že nasleduje temnú stranu Sily a urýchlene deaktivoval svoj svetelný meč a ovládol svoj hnev . Potom, čo odovzdal Baloga do starostlivosti bezpečnosti, ďakoval Obi-Wanovi za to, že ho zastavil. Od neho sa však dozvedel, že tie slová nepochádzala od neho a nemohli prísť na to, kto ich vyslovil. Potom si však uvedomil, že to bol hlas Tahl. Potom sa Jediovia vrátili na Coruscant a dopriali Tahl riadny pohreb.

Časy se menia

Aj keď sa zbavil vplyvu temnej strany, smrť Tahl Qui-Gona zmenila. Jeho ďalšia priateľka Jocasta Nu prevzala miesto ako vedúca archívu Jediov a Nautolan Kit Fisto si vzal za padawana jej žiaka Banta. Jinnove povinnosti sa nijako nezmenili a bol nútený s Obi-Wanom plniť mnoho ďalších úloh.

Na jednej misii, ktorej účelom bolo chrániť mladého muža Talesana Fry sa dali dokopy s Adi Galliou a Siri Tachi. Pri tejto misii boli majstri oddelení od svojich učeníkov a medzi oboma padawanmi sa vyvinula pre Jediov nežiadúca emócia. Qui-Gon si toho moc dobre všimol a varoval Obi-Wana pred zakázanými citmi. Ako príklad použil seba aby Obi-Wanovi objasnil, čo môže nasledovať po strate milovaného človeka.

Ďalej plnili svoje misie, jedna z nich pochádzala aj od vrchného kancelára Valoruma. Tiež sa stretli s nájomnou lovkyňou Aurrou Sing a s Winduom, Plo Koonom a ďalšími Jedimi bojovali proti Yinchorri.

Na ďalšej misii mali tí dvaja nájsť veľmi drahú loď, ktorá sa stratila. Ich pátranie ich zaviedlo na Ord Mantell, kde sa museli vysporiadať s barónom Taxer Sundownom. Na tejto misii získal Jinn ďalšieho priateľa, ktorý im pomohol misiu dokončiť.

Ďalej tí dvaja bojovali proti teroristickej organizácii Nebula Front. Na schôdzi Obchodnej federácie na Eriade ochraňovali vrchného kancelára Valoruma, nepodarilo sa im však zabrániť v tom, aby sa do vedenia federácie dostali Neimodiania.

Blokáda Naboo

Vyslanci

"„Situácia nie je taká, ako sa zdá. Je za tým niečo iné, Vaša výsosť, federácia sa nespráva logicky. Cítim, že vás chcú zlikvidovať.“"
―Qui-Gon Padmé Amidale
Qui-Gon a Obi-Wan boli poslaní na planétu Naboo na palube Radiant VII, aby vyriešili krízu. Federácia, búriaca sa proti zdaneniu obchodných ciest, začala blokádu planéty pomocou veľkého množstva vesmírnych plavidiel. Kenobi a Jinn boli poslaní na planétu ako vyslanci vrchného kancelára, aby konflikt zažehnali.

Krátko po prílete na jednu z hlavných lodí federácie bolo ich plavidlo Radiant zničené a tí dvaja boli uzavretí v konferenčnej miestnosti, kde ich mal zahubiť plyn dioxis. Tomu však dokázali odolať, ľahko porazili bojových droidov a domáhali sa vstupu do riadiacej miestnosti. Jinn sa tam pokúsil prelomiť tak, že tavil dvere svojim svetelným mečom, dokončeniu jeho akcie však zabránili droideky. Potom sa ukryli v lodiach, ktoré boli pripravené pre pozemnú inváziu a s nimi sa presunuli na povrch Naboo. Tu sa stretli s Jar Jar Binksom, zachránili ho pred smrťou a on ich na oplátku vzal do podvodného mesta Gunganov. Tu sa prvýkrát stretli s vodcom Gunganov, Boss Rugor Nassom, ktorý im prisľúbil loď na transport cez jadro planéty. Využili ho k tomu, aby sa dostali do hlavného mesta Theedu. Pribrali Binksa a cestou o chlp vyviazli niekoľkých podvodným příšerkám. V hlavnom meste oslobodili kráľovnú a utiekli v kráľovskej lodi z Naboo. Podarilo sa im preraziť blokádu, ich hypermotor bol však poškodený a museli núdzovo pristáť na Tatooine.

Objavenie Vyvoleného

"„To, že som ho objavil, bola vôľa Sily, o tom nie je pochýb.“"
―Qui-Gon Jinn Rade Jedi
Na Tatooine sa Qui-Gon snažil nájsť súčiastky do poškodenej lodi v Mos Espa, kde navštívil starinára Watta a jeho otroka, chlapca mocného v Sile menom Anakin Skywalker. Qui-Gon uveril, že Anakin je pravdepodobne Vyvoleným z Jedijských legiend.

Chlapec prisľúbil pomoc pri zháňaní súčiastok v závode, ktorý sa mal čoskoro konať. Ani tu, v Mos Espa, nezabúdal Jinn na svoje povinnosti čoby Jediov a oslobodil mladého Ithoriana Tomo zo zajatia kapitána Nega a zabránil Jym Langovi spáchať vraždu. Neskôr tiež vykúpil Anakina z otroctva, keď sa stavil s Wattom na výsledok pretekov a tiež si nezabudol v prípade víťazstva chlapca vyžiadať súčiastky na poškodený Nubian. Keď sa mu to podarilo, vydal sa aj so súčiastkami späť ku zvyšku skupiny, ktorý zostal mimo Mos Espa. Bol však sledovaný droidom DRK-1 a aj keď sa mu podarilo droida zničiť, stihol prezradiť svoju polohu Darth Maulovi. Ten sa snažil muža poraziť, ale Qui-Gon poslal napred do lode Anakina a keď Nubian naštartoval, vyskočil na neho a zmizol Sithovi z dohľadu.

Na Coruscante sa Qui-Gon a Obi-Wan stretli s Radou Jediov, aby podali správu. Rada súhlasila s otestovaním Anakina na jeho jedijský potenciál a aj keď zistili, že je chlapec v Sile veľmi mocný, odmietli ho nechať stáť sa Jediom kvôli príliš neskorému príchodu k rádu a tiež z obáv pred chlapcovou budúcnosťou - Yoda totiž jeho budúcnosť označil za nejasnú. Qui-Gon označil svojho súčasného padawana Kenobiho za pripraveného ku skúškam a chcel si Anakina vziať ako svojho učeníka, Rada však nepovolila. Sklamaní sa tí dvaja pripravili na spiatočnú cestu na Coruscant sa senátorkou, ktorá dúfala, že svoju planétu dokáže zbaviť vojakov Obchodnej federácie.

Smrteľný súboj

"Je nás príliš málo, Vaša výsosť, nie sme žiadna armáda."
"Môžeme vás chrániť, ale nie za vás bojovať."

―Kapitán Panaka a Qui-Gon Jinn senátorke Amidale
Pri druhej bitke v Theede Obi-Wan a Qui-Gon Jinn pomáhali senátorke Amidale a jej verným vojakom bojovať v uliciach mesta. Keď sa však bitka presunula do paláca, znovu sa stretli s Darth Maulom. Boli donútení s ním bojovať, odhodili svoje plášte a pustili sa do toho. Boj bol dlhý a krutý a nakoniec sa presunuli k hlavnému generátoru v paláci, kde boli nútení bojovať len na úzkych chodníčkoch vedúcich k jadru. Keď Maul nakopol Obi-Wana, spadol mladík o niekoľko poschodí nižšie, ale včas sa zachytil a ani pritom neprišiel o svoj svetelný meč. Qui-Gon však teraz musel čeliť Maulovi sám. Kenobi uháňal ako mohol, aby ich dostihol, ale bol od nich oddelený nepreniknuteľným silovým poľom. To na chvíľu oddelilo aj dvoch hlavných súperov. Keď sa pole deaktivovalo, Maul a Jinn sa znovu pustili do súboja. Aj keď Obi-Wan upaľovali ako mohol, bol posledným z polí znovu oddelený od svojho majstra. Aj keď bol Qui-Gon jedným z najlepších šermiarov medzi Jedi, jeho spôsob boja, forma IV, bola proti agresívnemu štýlu Maula značnú nevýhodou. Výhoda na strane Maula bola aj v obmedzenom priestore a v tom, že bol podstatne mladší ako jeho súper. Konečným výsledkom súboja bolo smrteľné zranenie Qui-Gona. Rozzúrený Kenobi poškodil Maulov meč s dvoma čepeľami, takže zostala len jedna. Maul však zrazil Obi-Wana do priepasti ku generátoru, ten sa na poslednú chvíľu zachytil na stene. Bolo však len otázkou času, než sa príliš vyčerpá a pustí sa. Maul zhodil dole jeho svetelný meč, zabudol však na meč Kenobiho majstra. Ten si ho s pomocou Sily privolal, odrazil sa od steny a prekvapeného Maula preťal napoly.
"Obi-Wan, sľúb mi... Sľúb mi, že chlapca vycvičíš."
"Áno, majster."
"On... je Vyvolený. On... vráti rovnováhu Sile."

―umierajúcí Qui-Gon Obi-Wanovi
Obe časti jeho tela tak mali osud, ktorý on sám chystal mladému Obi-Wanovi. Jeho majster umieral a už mu nebolo pomoci, požiadal však svojho mladého učeníka, aby vycvičil Anakina. Neskôr bolo Jinnovo telo obradne spálené v chráme na planéte Naboo, pohrebné zákony velí spáliť mŕtveho do jedného dňa od úmrtia, tým sa vraj sila zosnulého navráti planéte, však Qui-Gonova myseľ splynula so Silou vďaka čomu mohol naďalej hovoriť k žijúcim Jediom. Obdobne ako Ben Kenobiho splynutie so Silou pri boji so svojím bývalým učňom Anakinom, teraz známym ako Darth Vader, mohol preto komunikovať s Lukom. Odtiaľto oná úloha ktorú dal majster Yoda Kenobimu pred ukrytím Luka a Leii kde vyhlásil "Majster Kenobi, čakaj chvíľu, pre tvoju samotu na Tatooine, úlohu som pre Teba pripravil. Môj starý priateľ k nesmrteľnosti prišiel, ten čo sa z podsvetia Sily vrátil, tvoj starý majster. Ako rozprávať s ním, ja naučím ťa... "

Also on FANDOM

Random Wiki