Fandom

Darthpedia

Obi-Wan Kenobi

212pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Klikni pre kanonickú verziu článku   Obsah tohoto článku patrí medzi Legendy.  
Obsah tohoto článku patrí medzi Legendy.Obsah tohoto článku patrí do obdobia vzostupu Impéria.Obsah tohoto článku patrí do obdobia povstania.Obsah tohoto článku patrí do obdobia Novej republiky.
Obi-Wan Kenobi
Obi.jpg
Životopisné informácie
Rodná planéta

Stewjon

Narodenie

57 PrBY

Úmrtie

0 PrBY, Hviezda Smrti

Fyzický popis
Druh

Človek

Pohlavie

Muž

Výška

1,82 m

Hmotnosť

77 kg, neskôr 80

Farba vlasov

hnedá, neskôr biela

Farba očí

modro-šedá

Farba kože

svetlá

Chronologické a politické informácie
Obdobie

Vzostup Impéria

Príslušnosť

Rád Jedi
Rada Jediov
Galaktická Republika

Známy majstri

Yoda
Qui-Gon Jinn

Známy padawani

Anakin Skywalker
Luke Skywalker

Obi-Wan Kenobi, neskôr známy ako Ben Kenobi bol obetavý legendárny majster Jedi, ktorého osud bol veľmi úzko previazaný s osudom zvyšku galaxie. Jeho učiteľmi boli majster Yoda a Qui-Gon Jinn. Sám potom cestám Sily učil Anakina a Luka Skywalkerovcov, čím tiež položil základy Nového rádu Jedi.

32 rokov pred bitkou o Yavin bol po zhruba 1000 rokoch prvý Jedi, ktorý porazil v súboji Sitha - Darth Maula, ktorý predtým zabil jeho majstra Qui-Gon Jinna, neskôr tiež porazil Darth Vadera na Mustafare. Bol tiež jedným z posledných členov Rady Jedi v dňoch, kedy už to mala Republika spočítané a bol jedným zo skutočne mála Jedi, ktorý prežil Veľkú Jedijsku čistku, riadenú Cisárom a Darth Vaderom. Jeho štýlom boja so svetelným mečom bola forma III, Soresu. V Klonových vojnách bol menovaný generálom a osobne sa stretol niekoľkokrát s generálom Grievousom, ktorého nakoniec porazil.

Životopis

Skorý život

Kenobi sa narodil 57 PrBY ako najstarší syn v pomerne zámožnej rodine a na Coruscant bol kvôli výcviku privedený krátko potom. Jeho domovský svet zostal neznámy, hoci mal Obi-Wan hmlisté spomienky na to, ako sa hral so svojím bratom Owenom a tiež si spomínal na miesta plné zelene. Je možné, že sa o niečo neskôr vo svojom živote stretol so svojou rodinou a bratom.

Mladík

Ako mladík sa Obi-Wan vzdelával pod vedením majstra Yodu a na svoj ​​vek bol veľmi nádejný a talentovaný. Kenobiho najlepšími priateľmi sa stali Quinlan Vos, Garen Muln a Bant Eerin. Zamiloval do svojej kamarátky a kolegyne Siri Tachi, ale Qui-Gon mu to vyhovoril. Ďalší jeho známi sa stali avšak jeho nepriateľmi, ako napríklad Bruck Chun alebo Aalto. Jeho inštruktori svetelného meča boli Anoon Bondara a Cin Dralling.

Ako mladý mal tiež slabosť pre techniku​​, staval modely lodí a sníval o tom, že sa stane pilotom. Ako však starol, začal mať z lietania rešpekt. Aj keď bol veľmi schopný pilot, známe je jeho "lietanie je pre droidov". Jeho zručnosti v technike a predovšetkým programovanie a opravovanie sa mu v budúcnosti hodili. Ešte výraznejšie mu však poslúžila schopnosť rýchlo sa učiť. Ako mladík býval skôr divoký a arogantný, Yoda ho ale napravil a pod jeho vedením sa Obi-Wan stal trpezlivejším a rezervovanejším.

Qui-Gonov padawan

Aj keď ako Jedi dospieval so svojimi schopnosťami veľmi rýchlo, vo veku dvanástich rokov sa zdalo, že stráca nádej na to stať sa rytierom Jedi. Totiž padawani, ktorí do veku trinástich rokov nezískali majstra, odchádzali z chrámu pracovať do miest, kde boli pre Jediov potrebný (továrne atď. Aby ste si nemysleli, že z nich robili politikov alebo ropných magnátov). Jedného dňa chrám navštívil Qui-Gon Jinn, ktorý, ako dúfal, by si mohol nájsť učeníka. Obi-Wan sa o neho mal stretnúť s Bruck Chunom, aby zaujal jeho pozornosť. Obi-Wan bojoval so svojím súperom takmer do úplného vyčerpania. Posledný útok, ktorý na Brucka vykonal, bol však natoľko divoký, že ho Qui-Gon ako učeníka nechcel prijať. Obi-Wan mal byť poslaný do baní na Bandomeere, aby tam pracoval ako poľnohospodár v AgriCorps. Zhodou náhod bol Qui-Gon poslaný na misiu na Bandomeer v rovnaký čas a s Obi-Wanom sa stretol. Museli spolupracovať pri záchrane lode keď padla do pasce nastraženej bývalým Jinnovým padawanom Xanatosom. Na tej ceste Obi-Wan Qui-Gonovi ukázal, že sa dokáže učiť za behu a jeho schopnosti sú veľmi hodnotné keď boli napadnutí kriminálnou organizáciou Offworld Corporation, ktorú viedol práve Xanatos. Podarilo sa im loď zachrániť a pristáli na Bandomeere, kde Jinn dostal list od Xanatosa, ktorého podlé akcie terorizovali obyvateľov celej planéty.

Qui-Gon poslal Obi-Wana za jeho povinnosťami do AgriCorpu a plánoval stretnutie s Xanatosom, nie ako protivník, ale ako vyslanec, ktorý tu je aby našiel dohodu medzi Offworldom a Bandomeerom. Xanatos plánoval ich mierové stretnutie narušiť a svojho bývalého majstra zabiť. S pomocou Obi-Wana sa Qui-Gon snažil Xanatosa zastaviť, aby prestal terorizovať obyvateľov planéty. So svojím bývalým žiakom sa stretol a aj keď sa im podarilo zastaviť činnosť Offworldu na Bandomeere, Xanatos utiekol. Počas tohto stretnutia Qui-Gon objavil skutočný Obi-Wanov potenciál a vzal si ho ako padawana. Ich vzťah sa zbavil toho zlého štartu, aj keď boli veľmi rozdielnymi povahami - Qui-Gon bol dosť tvrdohlavý, Obi-Wan zase praktickejší. Časom sa ich vlastnosti však začali skôr dopĺňať, než aby si odporovali a vytvorili zohratý pár.

Počas doby Jinnovho výcviku však Kenobi tiež nakrátko opustil rád. Zúčastnili sa civilnej vojny na Melida / Daan a Obi-Wan chcel zostať a pomôcť deťom, inak známym ako Mladí, ktorí bojovali proti tradične naladeným starším ľuďom. Obyvatelia planéty viedli tento boj už po celé generácie a v skutočnosti zabudli, prečo a ako to vlastne všetko začalo. Obi-Wan sa spriatelil s jedným chlapcom Nieldom a vytvoril si blízky vzťah s Cerasi, ktorá však bola čoskoro smrteľne ranená a zomrela Obi-Wanovi v náručí. Chcel na planéte zostať, ale čoskoro mu došlo, že jeho miesto je medzi Jedijmi a vrátil sa s Qui-Gonom, aj keď im trvalo nejaký čas znovu obnoviť dôveru.

Znovu sa stretli s Xanatosom keď plánoval útok na majstra Yodu, našťastie ho včas našli a zastavili ho skôr, než stihol uviesť svoje plány do chodu. Práve vďaka Xanatosovi bol Obi-Wan nútený postaviť sa svojmu tradičnému rivalovi Bruck Chunovi. Ten uniesol Obi-Wanovho dobrého priateľa Banta Eerina keď s Xanatosom spolupracoval a Obi-Wan sa s Jediom zvedeným zo správnej cesty musel stretnúť. Obi-Wan súboj vyhral keď Bruck spadol z rímsy a zabil sa. Hoci to bola nehoda, Obi-Wan si roky jeho smrť vyčítal. Xanatos spáchal samovraždu tým, že sa ponoril do nádoby s kyselinou keď Qui-Gon prekazil všetky jeho plány.

Čoskoro potom sa mohol prvýkrát poriadne stretnúť so Siri Tachi, s ktorou absolvoval výcvik so svetelným mečom v chráme Jediov. Ich vzťah začal trochu ťažšie, pretože sa kvôli nemu hnevala za to, že opustil rád, neskôr sa však stali veľmi dobrými priateľmi a ich vzťah pretrval po zvyšok ich životov, aj keď časom hrozil prerásť v niečo viac.

Keď mal Obi-Wan štrnásť, musel cestovať s Qui-Gonom na planétu zničenú povstaním, ktorá si načas dopriala oddych. Vládcovia planéty si dočasne vymenili deti, ktoré dosiahli vek siedmich rokov a navzájom ich vyučovali a snažili sa z nich urobiť budúcich vodcov. Tento akt však po niekoľkých storočiach zlyhal keď sa dedič Rutanov rozhodol, že zostane u Senaliov a opustil svoju rodnú planétu a vzdal sa svojho titulu. Jeho otec však veril, že sa stal obeťou vymytia mozgu a znovu vyhlásil Senaliom vojnu. Obi-Wan a Qui-Gon prišli, aby konali ako sprostredkovatelia medzi dvoma znepriatelenými národmi a po stretnutí s kráľom Franom navštívili svet oceánov Senali a snažili sa presvedčiť Leeda aby sa vrátil, inak že hrozí naozajstná vojna.

Obi-Wan tiež bojoval po boku svojho majstra v Hyperpriestorovej vojne čo bol jeden z menších konfliktov v posledných chvíľach naozajstnej Republiky. Pri štvrtej bitke o Qotile sa Obi-Wan veľmi dobre spoznal s Quinlanom Vosom. Ich priateľstvo sa ešte prehĺbilo keď spolu absolvovali výcvik na Ragoone VI a tiež sa zoznámili spoločne s Dexterom Jettsterom na Outer Rim.

Pred bitkou na Naboo sa Obi-Wan a jeho majster ešte zúčastnili misie - kolonizácia na Alaris Prime, kde sa stretli s Obchodnou federáciou o kontrolu nad mesiacom. V tej dobe sa Chewbacca prvýkrát stretol s rytiermi Jedi keď boli tí dvaja poslaní, aby ukončili konflikt na Alaris Prime. Kenobi a Chewbacca sa mali tiež stretnúť tesne pred bitkou o Yavin, nie je však jasné, či sa takmer po štyridsiatich rokoch spoznali.

Ešte 33 PrBY sa Obi-Wan zúčastnil ďalšej misie svojho majstra na Yinchorr a Dorvalle. Po incidente na Dorvalle museli obaja Jediovia tiež sprostredkovať komunikáciu medzi Obchodnou federáciou a Nebula Front, tu však zlyhali vďaka katastrofe na obchodnom summite na Eriade.

Neskôr musel Obi-Wan tiež vyšetrovať záhadné zmiznutie padawanky Darshy Assant. Našiel niekoľko stôp naznačujúcich jej osud, ale udalosti v galaxii vypukli skôr, než mohol stratenú Jedijku nájsť. Bol totiž vyslaný s Qui-Gonom vrchným kancelárom Valorumom, aby odviedli Obchodnú federáciu od blokády Naboo.

Blokáda Naboo

Stúpajúce napätie

32 pred bitkou o Yavin cestovali Obi-Wan a jeho majster na palube Radiantu VII na Naboo, aby vyjednávali s Obchodnou federáciou ohľadom blokády tejto planéty. Krátko po prílete však bola ich loď zničená a miestokráľ Obchodnej federácie sa pokúsil rytierov Jedi zabiť. Spolupracoval totiž s lordmi zo Sith a pokúsil sa odstrániť nežiaducich vyjednávačov pomocou plynu dioxis keď sa nachádzali v prijímacej miestnosti, kam ich uviedol protokolárny droid. Avšak tým dvom sa podarilo uniknúť a z lodi miestokráľa utiekli v lodiach inváznej armády, ktorá pristála na povrchu planéty.

Na planéte sa stretli s Jar Jar Binksom, trochu zvláštnym Gunganom, ktorý bol vyhnaný z podvodného mesta svojho národa, ale Jediov k svojim druhom zaviedol. Tam sa dohodli s šéfom Nassom, že si so sebou odvedú Binksa a Nass im dal loď, aby mohli preplávať cez jadro planéty. To bola práve najkratšia cesta do hlavného mesta Naboo, Theedu, kam mali namierené aby varovali obyvateľov Naboo.

Tam však zistili, že kráľovná a jej verní služobníci, vrátane ostatných obyvateľov mesta, boli zajatí a zrovna transportnú skupinku oslobodili. Prenikli skrz blokádu, ale kvôli poškodenému hypermotoru boli nútení núdzovo pristáť na planéte Tatooine.

Stretnutie s Anakinom Skywalkerom

Na Tatooine Kenobiho majster zakopol o Anakina Skywalkera, mladého chlapca, ktorý preukazoval ohromujúce schopnosti v Sile a ktorý mal najväčšie množstvo midi-chlorianov v krvi aké kedy Jediovia videli (Obi-Wanove konštatovanie znelo: "Ani majster Yoda ich nemá toľko."). Jinn si zmyslel, že by mal byť chlapec prijatý do rádu a trénovaný a aj keď Obi-Wan samotný bol ohromený chlapcovým potenciálom, nesúhlasil s rozhodnutím svojho majstra zvlášť po tom, čo sa neskôr Rada rozhodla Anakina neprijať, pretože jeho budúcnosť bola nejasná a navyše bol na výcvik predsa len trochu starý. Okrem toho mal po desiatich rokoch života pevnú väzbu na matku a len ťažko ju opúšťal. Obávali sa, že by to mohlo viesť k emocionálnej nevyrovnanosti.

Na Tatooine sa dosiahol ďalší závažný objav - pri ceste na kráľovninmu loď na Qui-Gona zaútočil lord zo Sith (čo vtedy Qui-Gon ešte nevedel) Darth Maul. Takmer zrazil Anakina svojim Speedrom a nepripravený Qui-Gon radšej prikázal lodi odštartovať a záhadnému útočníkovi utiekol. Keď to oznámil Rade dostal príkaz, aby bol pri strážení kráľovnej naozaj obzvlášť opatrný.

Bitka na Naboo a následky

Počas nasledujúcej bitky na Naboo Qui-Gon a Obi-Wan bojovali, aby ochránili kráľovnú kým sa nestretli s Darth Maulom. To bol lord zo Sith, žiak lorda Sidiousa. Jeho zručnosti so svetelným mečom prevyšovali všetko, s čím sa obaja Jediovia doteraz stretli (v tej dobe sa skôr používali formy, ktorých účelom bolo čo možno najlepšie odrážať strely z blasteru, Sithovia sa už takmer tisíc rokov neobjavili a tí boli jediní, ktorí okrem Jediov dokázali so svetelným mečom bojovať. Naproti tomu Darth Maul sa pripravoval na boj s rytiermi Jedi celý život). Okrem toho Maul používal netradičný meč s dvoma čepeľami a bolo tak pre neho oveľa ľahšie odolať obom rytierom naraz. Podarilo sa mu od seba priateľov oddeliť, keď Obi-Wana zhodil na úzkych rímsach o niekoľko poschodí nižšie a venoval sa len Qui-Gonovi. Aj keď sa ich Obi-Wan snažil dohnať, oddelilo ho od nich niekoľko bezpečnostných elektrických polí. To zároveň oddelilo aj Qui-Gona a Maula. Keď sa potom bezpečnostné pole deaktivovalo, Obi-Wan nestihol prekĺznuť posledným z nich a práve tu, v obmedzenom priestore nevhodnom pre bojovú formu Qui-Gona udrel rukoväťou svojho meča Darth Maul Jedia do tváre a prebodol ho. S Obi-Wanom sa stretol v ďaleko zúrivejšom súboji a mladému padawanovi sa podarilo jednu z čepeľou nepriateľovho meča zničiť. Aj napriek tomu ho Maul takmer zhodil do priepasti, Obi-Wan sa na poslednú chvíľu ale zachytil na stene. Aby na neho nemohol znovu zaútočiť, zhodil Maul Obi-Wanov meč do priepasti. Zabudol však na meč jeho majstra, ktorým Obi-Wan presekol Zabraka napoly. Umierajúcemu Qui-Gonovi už nebolo pomoci, ale z posledných síl požiadal svojho učeníka, aby mladého Anakina Skywalkera vycvičil.

Qui-Gonovi bol na Coruscante dopriaty riadny pohreb, kráľovnej sa podarilo nad Obchodnou federáciou zvíťaziť a Anakin bol na naliehanie Obi-Wana prijatý do rádu Jediov po tom, čo sa mu podarilo zničiť loď federácie, ktorá napájala bojových droidov. Obyvatelia Naboo a Gungani uzavreli mier pri slávnosti, na ktorej sa zúčastnil aj nový vrchný kancelár Palpatine. Všetko vyzeralo prinajmenšom v poriadku.

Rytierstvo

Tri roky po tom, čo Anakin nastúpil do výcviku, boli rytier a žiak poslaní na prvú spoločnú misiu. Mali vyšetriť vodcov kultu Kada Chuna, mladšieho brata Brucka Chuna. Ten stále vinil Obi-Wana zo smrti svojho brata. Anakin a Obi-Wan prišli na sprisahanie, ktorého obeťou mal byť práve Kad a potom Kad Obi-Wanovi odpustil.

Na Ragoone VI sa Obi-Wan a Anakin zaplietli so záhadným mužom, ktorý veril, že je synom Xanatosa. Ďalší prieskum ukázal, že pochádza z Nierport VII, zbiera sithské artefakty a je nesmierne zámožný bez zjavného dôvodu. Ďalšie informácie odhalili po veľmi nerozvážnom a nebezpečnom preteku, kedy zistili, že muž sa snaží prevziať kontrolu nad obchodom s bactou. Tiež vyšlo najavo, že sa tento mladík snaží zaujať sithského lorda a odstrániť jeho mladého učeníka. Obi-Wan a Anakin utiekli a zastavili jeho nekalé obchody.

Misia na Zoname Sekot

Ďalšia úloha ich zaviedla na planétu Zonama Sekot kde mali objaviť rytierku Jedi Vergere, ktorá tam záhadne zmizla pri plnení svojej misie. Za nimi tiež pricestovali Wilhuff Tarkin a Raith Sienar, aby využili organickú inteligenciu Zonamy Sekot, ktorú by potom mohli používať do stíhačiek.

Kolonisti na planéte predali nasadenému partnerovi, ktorý povolil planéte na objednávku vyrobiť práve to, čo chceli do startfighterov. Anakin bol plánom tohto človeka unesený a svoju novú loď pomenoval Jabitha. Keď Tarkin a Sienar dorazili, planéta dokázala, že skutočne žije obom Jediom a vysvetlila im, že Vergere odletela so záhadnými "Far Outsiders" aby Zonamu Sekot ochránila. Anakin a Obi-Wan ju nemohli zachrániť, ale mohli zastaviť plán útoku Tarkina.

V záchvate hnevu, Anakin vďaka telekinéze zapálil Tarkinovho osobného strážcu Ke Daiva zvnútra. Táto ukážka sily temnej strany v chlapcovi Obi-Wana dosť vystrašila. Anakin bol chytený a predvedený pred Tarkina, Obi-Wan však zaútočil na jeho vlajkovú loď a Zonama Sekot aktivovala svoj ​​vlastný hyperpohon a zmizla nevedno kde. Tarkin a Sienar sa naprázdno museli vrátiť na Coruscant a Jabitha, odtrhnutá od domovskej planéty aj od Anakina, zomrela.

Medzigalaktická výprava

27 PrBY poslal Mace Windu Obi-Wana a Skywalkera na tajnú misiu na Barlok, aby tu sledovali arogantného rytiera Jedi Jorusa C'baotha a jeho padawanku Loranu Jinzler. Bez ich vedomia Kinman Doriana ako zástupca Darth Sidiousa vyjednával s C'baothem, aby ho získal do Medzigalaktickej výpravy. Obi-Wan a Anakin zachránili Jinzler vo chvíli, keď sa ju nespokojenci snažili zlikvidovať, ale ich nepriatelia napriek tomu získali všetky komponenty, ktoré potrebovali na vytvorenie riadenej strely, aby mohli napadnúť vyjednávania. Obi-Wan sa túto strelu snažil zastaviť, ale bol neúspešný. C'baoth však použil Silu, aby strelu zničil a to stačilo ako impulz k tomu, aby súhlasil so svojou účasťou na Medzigalaktickej výprave. Windu projekt Medzigalaktickej výpravy, nariadený Senátom, veľmi starostlivo sledoval a poveril Obi-Wana, aby sledoval misiu kým sa neuskutoční a pozorne C'baotha sledoval. Vrchný kancelár neskôr tiež požiadal Anakina a Kenobiho, aby vyriešili spor ohľadom toho, kde Medzigalaktická výprava zastaví a potom mohli projekt opustiť.

Nie o veľa neskôr sa zúčastnili so Siri Tachi a jej padawanom Ferusom Olinom ďalšej misie, kde mali vyšetrovať zmiznutie senátorovho syna. Dostali príkaz infiltrovať skupinu odpadnutých študentov z elitnej senátorské školy na Andare a to dostali na starosti Anakin a Ferus, aby sa tam prepchali ako synovia senátora. Úloha Obi-Wana a Siri spočívala v tom, že sa vydávali za rodičov, ktorí svoje deti do tej školy zapísali.

Yaddleine obetovanie

Čoskoro potom boli Anakin, Obi-Wan, Yoda a Yaddle poslaní na diplomatickú misiu na Mawan, aby trochu upokojili občiansku vojnu medzi troma zločineckými gangmi. Tieto gangy, vedené Decca the Hutt, Feena Shaanom a mužom zvaným Striker a ich bitka donútili zvyšok obyvateľov planéty žiť pod zemou. Nevedeli však, že chaotická planéta je pasca nastražená Strikerom. Použil chemickú zbraň, ktorá zabila Yaddle, keď ju skrz Silu absorbovala, aby zachránila mesto Naatan. Zbraň bola výrobcom pôvodne určená na to, aby zabila Obi-Wana a jeho učeníka, ale vzhľadom k obetovaniu Yaddle tento plán zlyhal. Spoločne dokázali potom na planéte nastoliť mier, Anakin však cítil vinu za to, že Yaddle zomrela.

Jeho pocit viny spôsobil medzi ním a Obi-Wanom nezhody, ktorý navyše cítil, že nie je poriadne schopný svojho učeníka zvládnuť. Potom boli poslaní na záchrannú misiu do systému Uziel na planétu menom Vanqor, kde boli nútení sa kvôli okolnostiam uzmieriť. Obaja boli nakoniec dostaní pod vplyv drogy a Anakin bol unesený Jennou Zen Arbor. Siri Tachi, Ferus Olin, Garen Muln a Clee Rhara na ceste na svoju misiu zachytili núdzový signál a vyzdvihli Obi-Wana na mesiaci Vanqoru, TY44. Potom s ním leteli na planétu a pomohli mu jeho učeníka zachrániť.

Jenna Zen Arbor a Roy Teda

Jenna utiekla a neobjavila sa, dokiaľ Anakinovi nebolo šestnásť. Vďaka informáciám od Tyro Caladiana zistili, že utiekla na Romin, ohnisko korupcie a darebáctva, ktoré bolo zároveň príhodným úkrytom pre zločincov. Dostali príkaz infiltrovať planétu - Obi-Wan, jeho žiak, Siri a Ferus. Preobliekli sa za tlupu lupičov, ktorí na planéte hľadajú útočisko. Zistili, že Jenna sa spojila s Roy Tedom, vládcom Romina a Granta Omega, ktorý mal strach z rytierov Jedi. Než boli Jedi chytení, vypukla občianska vojna, podsvetie sa snažilo Teda zvrhnúť z jeho pomyselného trónu. Uprostred toho všetkého Roy a Jenna odleteli z planéty. Zločinci sa spojili s rytiermi Jedi pretože si mysleli, že sú to skutoční zločinci a chceli sa dostať z planéty. Jenna však spoznala Anakina, ktorého poznala z predchádzajúceho pre Aniho nie príliš šťastného stretnutia a Roy svojim ľuďom nariadil Jediov dopadnúť. Skôr sko mohli jeho rozkaz splniť, Mace Windu a tím niekoľkých Jediov prišiel práve včas a zatkol Jennu a Roya, lenže tí utiekli. O niekoľko týždňov neskôr ich však už Obi-Wan a Anakin vypátrali na Faleenu, kde vo veľkom vyrábali Jenninu drogu, s ktorou predtým omámili Anakina a Obi-Wana. Keď boli objavení, Jenna bola nútená zariadenie na výrobu drogy zničiť a Roy utiekol. Nedlho potom Sano Sauro, ktorý bol priateľom Granta Omega, a Bog Divinian začali žalobu proti Jediom, ktorou chceli presvedčiť Senát, aby ukončil svoju podporu rádu. Voľba mala rozhodnúť o tom, či budú mať Jediovia aj naďalej právo zasahovať do rozhodnutí Senátu. Bolo to súčasťou plánu Saura a Omegy ako drogu vyrábanú Jennou vypustiť do Senátu a ovládnuť vrchného kancelára Palpatina. Anakin a Ferus, ktorí nateraz zabudli na svoju rivalitu a navzájom si porozumeli, dokázali zabrániť ovplyvneniu kancelára. Omegov plán bol odhalený ale nie včas na to, aby dokázali zachrániť dvadsaťjeden senátorov a niekoľko ďalších zamestnancov Senátu pred vražednými droidmi naprogramovanými Tedom. To však netušil, že je len súčasťou veľkého súkolia a keď už ho Jenna a Granta nepotrebovali, jeden z vražedných droidov ho zabil. Obi-Wan, Anakin a Siri chceli nájsť Omegu a nechali Ferusa, aby nateraz chránil senátorov a Palpatina. Sledovali Omegu a Jennu až na Korriban, celkom Jediov na ceste bolo osem a všetci boli potrebný na to, aby mohli nájsť a zastaviť oboch teroristov. Padawani boli od svojich majstrov oddelení, aby pre nich bolo pátranie jednoduchšie. Vyšetrovanie ich doviedlo až do Údolia temných lordov. Počas súboja s Grant Omega nemal Obi-Wan na výber a musel ho zabiť, pretože cítil, že je príliš nebezpečný na to, aby zostal nažive.

Udržovanie mieru

Boli poslaní na diplomatickú misiu na planétu, ktorá sa mala pripojiť ku Galaktickej Republike. Počas pobytu na tejto planéte niekto Anakinovi ukradol svetelný meč. Pátral po ňom, hanbil sa Obi-Wanovi povedať, že o neho prišiel a čoskoro musel priznať porážku. Požiadal teda Obi-Wana o pomoc a zistil, že Obi-Wan vie o tom, že je jeho meč stratený a poznal trik Sily, ako meč späť od zlodeja získať. Len čakal na to, až mu Anakin o strate svojho meča povie.

Kenobi a Skywalker boli vzápätí poslaní, aby chránili senátora Simona Greyshada pred atentátnikmi. Simon nedávno obsadil postavenie, ktoré opustil jeho bratranec. Simonov bratranec, Jheramahd Greyshade bol zhodený zo strechy 500 Republica pri pokuse zastaviť alebo pozmeniť finančnú reformu, ktorú práve tento senátor podporoval. Bol to predovšetkým pokus o zníženie korupcie v Senáte a vo zvyšku Republiky. Simon túto reformu tiež podporoval a Anakinovi a Obi-Wanovi sa ho podarilo pred atentátnikmi zachrániť. Vzhľadom k tomu, že všetky tieto problémy boli spôsobené finančnou reformou, nikdy sa o nej nehlasovalo. Niekto neskôr hovoril, že ak by bola táto reforma uvedená do platnosti, nikdy by nedošlo k vytvoreniu Konfederácie nezávislých systémov a nikdy by nezačala Klonová vojna.

Misia na Ansion

22 PrBY Anakin a Obi-Wan s Luminarou Unduli a jej padawankou Barriss Offee boli poslaní na Ansion, kde mali urovnať rozpory, ktorej následkom by pravdepodobne bolo pridanie sa tejto strategicky dôležitej planéty ku Konfederácii nezávislých systémov. Navyše ak by k nej prestúpil Ansion, urobilo by to mnoho ďalších dôležitých svetov. Lenže problém bol v tom, že s Ansionom už predtým rokoval zástupca obchodnej gildy a Obi-Wan a Anakin mali po príchode čas akurát na to, aby zachránili Luminaru a Barriss pred zabijakmi. Vďaka prezidentke planéty a jej huttskému pomocníkovi sa Jediovia ocitli v permanentnom nebezpečenstve kvôli najatým zabijakom. Barriss bola unesená dvoma obyvateľmi Ansionu, Kyakhtahom a Bulganom. Barriss však vyliečila oboch zabijakov z ich zranenia a tí sa na oplátku pridali k Jediom, aby im pomohli nájsť klany nomádov, členov vládnuceho kmeňa Borokii. Na svojej ceste narazili Jediovia na dosť nepríjemné veci ako bol lietajúci chawix, kyrenské hordy, boli polapený klanom Yiwa ... Raz boli na ceste požiadaní, aby obveselili svojich hostiteľov, každý podľa svojho. Obi-Wan zvolil rozprávanie príbehu, pretkaný jeho zážitkami, ktorý Ansioňanov nesmierne zaujal. Stretli sa s klanom Borokii, ktorí nakoniec súhlasili s dohodou s Jedijmi - tí ale museli sľúbiť, že pomôžu Borokiom viesť vojnu proti nepriateľom. Obi-Wan prekvapil svojich priateľov, keď s touto dohodou súhlasil, ale ukázalo sa, že má plán. Keď bola vytvorená bojová línia, išiel presne na ňu, postavil sa do stredu medzi klany a vyhlásil, že nebude bojovať ani na jednej strane a vyzval ich, aby uzavreli dohodu o mieri. Obi-Wan, Anakin, Luminara a Barriss boli postupne napadnutí príslušníkmi oboch strán, ale ich bojovníkov porazili a len odrážali útoky zo zbraní, čím porazili obe armády, bez toho došlo k stratám na životoch. Klany teda súhlasili s mierom a Jediovia sa mohli v pokoji vydať zase späť do hlavného mesta, aby informovali radu mesta o svojom úspechu. Aby neboli cestou znova napadnutí útočníkmi, poslali s nimi oboch klany čestnú stráž a zásluhou rytierov Jediov sa Ansioňania rozhodli zostať v Republike.

Začiatok Klonových vojen

Desať rokov po bitke na Naboo a krátko po návrate z misie z Ansione Kenobi a Skywalker boli zaúkolováni ochranou senátorky Padmé Amidaly potom, čo sa ju pokúsil ktosi zabiť. Vďaka zásluhe oboch rytierov bola čoskoro objavená nájomná lovkyňa, ktorá mala za úlohu senátorku zabiť. Jednalo sa o clawditského vlkolaka Zam Wessel, ktorá pracovala pre ďalšieho lovca menom Jango Fett. Keď jej Kenobi v bare odsekol ruku po tom, čo sa na neho pokúsila zaútočiť, vytiahli ju s Anakinom na ulicu, aby z nej vytiahli meno. Lenže ako im stihla povedať, kto ju na prácu najal, človek v mandaloriánskom brnení s raketovým batohom na chrbte ju zabil otrávenou šípkou, ktorá mala okamžitý účinok. Jedinou stopou k jeho identifikácii bola práve ona šípka - kaminoánska šavlošípka, ako ju neskôr identifikoval Obi-Wanov dobrý priateľ Dexter Jettster, ktorý mu tiež poskytol približné súradnice onej planéty Kamino, o ktorej však Jedi nikdy nepočul. Ani v archíve Jediov o nej neboli údaje a zdalo sa, že ich niekto zámerne odstránil.

Po príchode na Kamino sa Obi-Wan dozvedel, že je pre Republiku pripravená obrovská armáda klonov, ktorú mal u kaminoáncov objednať majster Jedi Sifo Dyas (ten však zomrel v skutočnosti ešte predtým, ako bola armáda objednaná). Kenobi bol predstavený vedúcim projektu a tiež vodcovi kaminoánského národa a tu sa tiež stretol s podozrivým nájomným lovcom Jango Fettom a jeho synom Bobom. Keď Obi-Wan kontaktoval Radu Jediov, bolo mu nariadené, aby Fetta priviedol k výsluchu. Ten sa však proti Obi-Wanovi postavil a ušiel - avšak so sledovacím majákom pripojeným k lodi. Vďaka tomuto monitorovaciemu zariadeniu mohol sledovať lovca až k planéte Geonosis, kde sa s ním musel stretnúť v páse asteroidov. Aj keď už v tej dobe nemal lietanie príliš v láske, preukázal obratnosť a zmiatol Fetta predstieraným výbuchom svojej lodi keď vyhodil kontajnery s náhradnými súčiastkami a schoval sa na meteorit mimo dosahu Jangovho radaru.

Ten pristál na povrchu Geonosis a rytierovi Jedi nezostávalo nič iné ako pristáť tam tiež, ale aspoň poslal správu Rade o tom, kde je. Tu odhalil sprisahanie, spojenie Obchodnej federácie a separatistického hnutia a celej tejto fúzii velil gróf Dooku, bývalý Jedi a učiteľ Obi-Wanovho majstra Qui-Gona. Kenobi bol chytený krátko potom, čo dokázal časť informácií odovzdať Rade a svojmu učeníkovi. Dooku sa snažil Kenobiho presvedčiť, aby sa pridal k nemu a snažil sa využiť práve toho, že učil jeho majstra, ktorý si ho vážil a tiež mu oznámil, že Senát kontrolujú Sithovia. Vyzval ho, aby mu pomohol odstrániť hrozbu Sithov raz navždy, k jeho veľkému sklamaniu však Kenobi odmietol vedomý si toho, že ten, kto k nemu prihovára, už dávno nie je ako ten učiteľ jeho majstra a tiež mu bolo jasné, že práve on stojí za atentáty na senátorku. Dooku ho nechal byť s tým, že zariadiť jeho prepustenie bude veľmi ťažké.

Bitka na Geonosis

Prepustenie Obi-Wana sa nekonalo, zato sa znova stretol so svojim učeníkom, ktorý poslúchol naoko vydaný rozkaz senátorky, že ju má sprevádzať pri Obi-Wanovej záchrane. V geonoskej aréne sa museli stretnúť najprv s troma roztomilými zvieratkami - aklajom, nexom a reekom. Anakin skrotil Reeka, ktorý pod jeho vedením zlikvidoval Nexa, útočiaceho na senátorku a Obi-Wan sa vďaka svojmu protivníkovi dostal z pút. Keď už to s nimi vyzeralo naozaj zle a v aréne ich obklopili bojoví droidi, Mace Windu sa vynoril s veľkým počtom rytierov Jedi, ktorí sa okamžite pustili do záchrany svojich druhov. Veľa ich bolo zabitých, ale ten zvyšok zachránili Klonovaní vojaci, vedení majstrom Yodom. Padmé po ceste vypadla z lietadla, v ktorom bola s Obi-Wanom a Anakinom, ale tí napriek Anakinovým protestom pokračovali v prenasledovaní grófa Dooku. V bitke s ním sa prejavila Anakinova nedisciplinovanosť, keď sa plný zlosti na grófa vrhol a ten ho jednoducho odhodil sithským bleskom. Obi-Wan s ním teda musel bojovať sám a len včasný zásah učeníka zabránil grófovi ho zabiť. Anakin v súboji s ním prišiel o ruku, zachránil ich Majster Yoda. Ale aj tomu gróf utiekol.

Udalosti po Mustafare

Po súboji so svojim bývalým padawanom Anakinom Skywalkerom, vzal malého Luka na Tatooine Owenovi Larsovi. Tam tiež dohliadol na jeho výchovu. Keď leteli na palube Millennium Falcon, začal Luka učiť Jediom. Pár dní pred bitkou o Yavin v súboji s Darth Vaderom zomrel, ale jeho duch pomohol Lukovi zničiť prvú Hviezdu Smrti, zjavil sa mu na planéte Hoth a povedal mu o majstrovi Yodovi. Na Dagobah mu povedal o jeho sestre Leie a nie naposledy sa zjavil Lukovi na Endore s duchom Yodu a Anakina.

Also on Fandom

Random Wiki