Fandom

Darthpedia

Darth Vader

212pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Darth Vader bol sithský lord, ktorý kedysi býval jediom Anakinom Skywalkerom.  Po brutálnom útoku na chrám Jediov sa Darth Vader vydal na sopečnú planétu Mustafar, kde mal za úlohu zlikvidovať radu separatistov, na čele s ich lídrom, Natom Gunrayom. Potom čo na planétu priletela jeho tehotná manželka, senátorka Padmé Amidala as ňou aj jeho bývalý majster Obi-Wan Kenobi si Vader vďaka slovám kancelára myslel, že ho jeho manželka a bývalý majster zradili. Preto nemilosrdne začal pomocou Sily dusiť Padmé a následne vyzval Obi-Wana na súboj. Vader však prehral a umieral v krutých bolestiach, Obi-Wan mu však nedokázal zasadiť smrtiaci úder. Preto, teraz už cisár Palpatine tak dostal možnosť ho ešte zachrániť. Keďže Vader utrpel v súboji so svojim bývalým majstrom ťažké zranenia, prežil len vďaka kybernetickým protézám a náhradám orgánov. Ako kyborg dostal čierne brnenie, ktoré ho udržalo pri živote. Väčšis časť jeho tela tak bola mechanického charakteru.

Vader potom dlho slúžil svojmu novému majstrovi, ktorý sa stal zvrchovaným predstaviteľom Galaktického impéria. Bol poverený rozprášením formujúcej sa Povstaleckej aliancie. Zajal svoju dcéru (o príbuzenskom vzťahu nevedel) princeznú Alderaanu, Leiu Organu a potom zabil svojho bývalého učiteľa Obi-Wana Kenobiho, ktorý sa v záujme záchrany aj práve jeho dcéry vo vzájomnom súboji obetoval. Potom, čo sa pod jeho velením podarilo zničiť rebelskú základňu na planéte Hoth a zasadiť tak Povstaleckej aliancii silný úder, sa Vader na popud cisára Palpatina zameral na regrutovanie svojho syna, Luka Skywalkera do imperiálnych radov. K ich priamej konfrontácii došlo v oblačnom meste na planéte Bespin, kde ešte pred ich stretnutím nechal zajať Hana Sola a odovzdať ho Jabba Huttovi, ktorého pre prevoz nechal zamraziť do karbonitu. Následne došlo na súboj svetelných mečov medzi ním a Lukom, pri ktorom mladý Skywalker prišiel o zápästie a musel ho tak nahradiť mechanickým implantátom. Taktiež sa priamo od Vadera dozvedel pravdu o ich príbuzenskom vzťahu otec - syn.

V závere bitky o Endor sa Luke na druhej, nikdy nedostavanej Hviezde Smrti stretol so svojím otcom druhýkrát. Tentoraz vyšiel ako víťaz, avšak zároveň ako porazený, lebo po odmietnutí Sidiousovho návrhu, aby sa pridal k Temnej strane Sily sa ho cisár rozhodol osobne zniesť zo sveta. To však po dlhom váhaní nedopustil v rohu dovtedy odpočívajúci Vader, ktorého Luke v súboji pripravil o jeho mechanickú ruku. Otcovské pudy tak prevládli nad temnou stránkou Vadera a vhodil cisára do reaktora Hviezdy. Zaplatil za to však svojím vlastným životom, pretože cisárove výboje energie Sily zasiahli jeho robotické telo, ktoré tak skratovalo. Posledné chvíle tak strávil so svojím synom, už bez svojej tradičnej masky. Nastolil tak rovnováhu v Sile, ako bolo predpovedané.

Anakin Skywalker

Also on Fandom

Random Wiki