Fandom

Darthpedia

Darth Maul

212pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Klikni pre kanonickú verziu článku   Obsah tohoto článku patrí medzi Legendy.  
Obsah tohoto článku patrí medzi Legendy.Obsah tohoto článku patrí do obdobia vzostupu Impéria.Obsah tohoto článku patrí do obdobia povstania.Obsah tohoto článku patrí do obdobia Novej republiky.

Darth Maul bol Zabrak. Keď bol ešte malý chlapec, našiel ho tam Sithský lord Darth Sidious a rozhodol sa, že z neho vycvičí Sitha. Darth Sidious vychovával Maula veľmi tvrdo a nič neodpúšťal, preto bol Maul nekompromisný aj pri bitkách a naučil sa tak "poslušnosti" tzn. plnil všetky jeho priania. Vďaka tomu (ako jeden z mála Sithov) nemal žiadne ambície pre zvrhnutie majstra a vládou nad Sithmi. Darth Maul je považovaný za jedného z najlepších šermiarov všetkých čias. Ctihodný Sithský lord Sidious vychovával Maula dobre. Raz sa ho spýtal, prečo si vyrobil meč s dvoma čepeľami. Bolo mu povedané, že jedným mečom nemôže tak účinne bojovať a dokopy sa brániť. Vtedy ho jeho majster vyslal na banícku planétu, kde sa ťažil Lommit. Ruda, z ktorej sa vyrába priehľadný kov využívajúci sa napríklad na priezoroch v lodiach. Táto misia bola pre Maula prvá samostatná. Táto misia tiež veľmi podporila Maulovu poslušnosť. Vtedy čoby Sabotér spôsobil pripojenie tejto planéty do obchodných ciest obchodnej federácie. Federácia teda získala mohutný príjem Lommitu. Darth Maul v tejto misii ani raz nepoužil svoj obojstranný svetelný meč v záujme utajenia. Aj napriek ohrozeniu dokázal manipuláciou splniť úlohu bez toho, aby sa sám angažoval.  Mal tú česť, že prvýkrát Jediom predviedol stálu existenciu Sithského rádu. Jeho úlohou bolo nájsť stratenú kráľovnú Amidalu na planéte Tatooine, tam sa stretol s Qui-Gon Jinnom. Toho potom pri svojej ďalšej misii zabil a tým prejavil svoje výnimočné schopnosti ovládnuť Temnú stranu Sily. Podarilo sa mu zraziť do šachty aj jeho padawana Obi-Wana Kenobiho, ten sa však zachytil na výstupku, vymrštil späť a prekvapeného Maula zneškodnil. Maul bol dlho považovaný za mŕtveho, ale potom ho objavil Savage Opress, ktorý sa neskôr stal jeho učeníkom. Ten ho doviedol k Matke Talzin mu odstránila jeho kybernetickej pavúčie nohy a vyčarila mu nové kybernetickej čím mu obnovila silu a navrátila ho do života. Darth Maul sa chcel veľmi pomstiť Obi-Wan Kenobimu za to, že mu odsekol nohy a musel kvôli nemu stráviť dlhú dobu vo vyhnanstve. Mnohokrát sa Maul a jeho učeník Savage s Obi-Wanom v Klonových vojnách stretli. Vždy im ale dokázal Obi-Wan uniknúť. Raz sa im ho podarilo zajať a dostať na svoju loď. Do lode sa ale dostala Ventress, pomohla Obi-Wanovi a spoločne utiekli. Potom sa tiež stretli na bojovej stanici, ktorú títo Sithovia ovládali. Po boku Obi-Wana bojovala Adi Gallia. Tú však Savage zabil. Nakoniec však rovnako Darth Maulovi a jeho učeníkovi Obi-Wan opäť unikol. Potom sa im, ale podarilo spojiť sa s Mandalorianskými nájomnýmií lovcami. Tu zabil Maul ich vodcu Pre Vizslu a zaujal jeho miesto. S ich pomocou na planéte Mandalore zajali Obi-Wana. Pred jeho zrakom Maul zabil Mandaloriansku vojvodkyňu Satine, ktorú Obi-Wan miloval, aby sa mu pomstil. Potom mu ale Obi-Wan unikol. Na Mandalore priletel Maulov majster Darth Sidious, aby oboch Sithov zabil, pretože musia byť len dvaja Sithovia. Savage padol prvý a Maul bol nakoniec svojím bývalým majstrom po vyčerpávajúcom súboji porazený.

Also on Fandom

Random Wiki