FANDOM

Obsah tohoto článku patrí medzi Legendy.Obsah tohoto článku patrí do obdobia Starej republiky.Obsah tohoto článku patrí do obdobia vzostupu Impéria.

Darth Bane, narodený pod menom Dessel, sa stal Sith'ari, Temný Pán zo Sith a založil Pravidlo Dvoch.

Životopis

Skorý život

Narodil sa v roku 1026 PrBY, bol Baník na Apatros vo vonkajšom okraji. Potom, čo zabil vojaka Galaktickej republiky v roku 1003 PrBY s pomocou svojho priateľa Groshika, Dessel unikol zo sveta a pripojil sa k Sithskému Bratstvu temnoty. Pôvodne slúžil ako pešiak, bol uznaný ako citlivý na silu, a odletel ako učeň na Sithskú Akadémiu na Korribane.

Začiatok učenia

Študoval tam nejaký čas, rýchlo sa stal jedným z najlepších študentov pred tým, než stratil svoju vieru v temnú stranu Sily. Po krátkej dobe, Bane, ako bol teraz známy, bol schopný získať vieru a odhodlanie stať sa najlepším. Avšak, čoskoro ztratl dôveru v Bratstvo temnoty, veril že jeho vodca Kaan, je zbabelec a hlupák. Opúšťa ich aby mohol študovať holocron Darth Revana, a s novými poznatkami, pomohol zničiť Bratstvo, ktoré mu umožnilo vytvoriť vlastný Sithský rád. Darth Bane potom zaviedol pravidlo dvoch, ktoré uvádzalo, že by mali byť len dvaja Sithovia a vyhnúť sa tak rivalite, ktorá trápila Sithov po celé tisícročia. On navrhol seba ako Darth Banea, a za svojho učeníka vzal ľudskú ženu, ktorú pokrstil Darth Zannah. V roku 990 PrBY, sa snažil naučiť, ako vytvoriť holocron, cez ktorý by si jeho vedomosti mohli zhliadnuť budúci Sithskí Lordi. Sithovia sa vydali na Tython, aby našli holocron starovekého Sithského Temného pána Belia Darzu. Avšak, keď bol Bane na Tythone, Jediovia sa dozvedeli o jeho existencii, a poslali skupiny Jediov, aby ho zabili s jeho učeníkom, ktorý mu nedávno prišiel povedať, že sú lovení. Akonáhle dorazili Jediovia, stretli sa s dvoma Sithmi v pevnosti Darzi. Hoci, Sithovia porazili Jediov, bol Bane ťažko ranený. Zannah ho vzala na Ambriu tam kde žil liečiteľ Caleb a presvedčila ho aby im pomohol. Zannah využila svoje sily k tomu aby sa jej bratranec Darovit zbláznil a zaútočil na Jediov a Caleba rozsekala na kusy. Jediovia verili, že Darovit bol posledný Sithský Pán a odleteli. Tak bol Banedržaný v bezpečí pred Jedi.

Sithský lord

O desať rokov neskôr, sa Bane začal obávať, že jeho učeníčka je príliš slabá aby ho svrhnua a prevzala plášť Temných Pánov zo Sithov, ako bolo potrebné pre pravidlo dvoch. Začal skúmať tajomstvo ako predĺžiť jeho život podľa holocronu Darth Andedduho. Avšak, zatiaľ čo Zannah sa vrátila z misie na Doan, Bane bol prepadnutý a zajatý presilou ktorú si najala Serra dcéra Caleba. Na Doan bol Bane uväznený a vypočúvaný, krátko po tom čo získal slobodu bol Bane napadnutý Zannah, ktorá sa snažila stať novým Temným pánom, ale on utiekol a sledovaný Serra na Ambriu s Darth Cognusom, vrahom Iktotchi so skúsenosťami v používaní temnej strany, ktorého Bane plánuje prijať ako svojho učeníka, pretože Zannah sa ukázala slabá a nehodná. Potom čo Cognus zabil Serra, Bane chcel otestovt svojou učeníčku naposledy, poslal Zannah odkaz aby sa s ním stretla na Ambrii. Po začiatku súboja, Bane sa pokúsil preniesť svoju podstatu do tela Zannah. Avšak, ukázalo sa že Zannah je príliš silná a porazila ho, a tak skončil život Sith'ari. Takmer o tisícročia neskôr, Baneov Sithský poriadok porazil Jediov a zvrhol republiku.

Odkaz

Zannah s Congus jako svým učeníkom, pokračovala v Pravidle dvoch. Takmer o tisíc rokov neskôr v roku 32 PrBY, sa Jediovia dozvedeli že Sithovia nie sú mŕtvi. A v roku 19 PrBY sa uskutočnil Baneov sen, keď boli Jediovia po celej galaxii vyhladení. Kryštál svetelného meča Baneovo srdce, ktorý Bane vyrobil a odovzdal ho Zannah padol do rúk kyborga Generála Grievousa takmer tisíc rokov po smrti Temného pána. Jeho holocron nakoniec padol do rúk Darth Krayta. V roku 137 PBY bol otvorený spolu s holocronmi Darth Nihiliusa a Darth Andeddua, na Korribane Darth Kraytom. Nový temný pán sa chcel učiť z Baneových skúseností s parazitiskými tvori, Orbaliskami, a ako by mohol prežiť vlastnú infekciu Yuuzhan Vongskými organizmami. Bane pokarhal Krayta za to, že upustil od Pravidla dvoch a Kraytovo nové Pravidlo jedného je záhubou pre Sithov. Darth Bane bol legendárny Sith'ari, jediný kto bol prorokovaný obnoviť slávu Sithov, proroctvo ktoré sa splnilo vďaka Baneovmu novému Sithskému rádu.

Vzhlad

Bane bol ľudský muž vysokej postavy (rovné dva metre) a veľmi svalnatej postavy (ako o ňom vyhlásila jeho podriadená zo Sithskej armády Lucia - "Baník z Apatrosu bol skutočným obrom: dva metre vysoký a 120 kilogramov svalov"), ktorú si vypracoval počas svojej práce v baniach. Avšak aj cez svoju postavu bol veľmi obratný. Kvôli výparom v baniach mal tiež svetlejšiu pokožku ako väčšina ľudí a vypadali mu vlasy. Počas služby v armáde preukázal svojou prednosť. Vodcovstvo - všetci vojaci z jeho jednotky boli ochotní ho nasledovať kamkoľvek a v prípade potreby za neho položiť život. Bol to tiež jeden z mála Sithov, ktorí oplývali trpezlivosťou. Bol veľmi inteligentný (dokázal napríklad čítať Sithský jazyk) a veľmi dobrý stratég - väčšina jeho akcií vyšla presne podľa toho ako ich naplánoval. 

Schopnosti

Bane bol jedným z najlepších šermiarov v histórii. Prvýkrát predviedol svoje zručnosti v súboji proti svojmu majstrovi Kas'imovi, ktorý je považovaný za druhého najlepšieho šermiara v histórii. Ďalej keď dokázal vzdorovať najlepšie šermiarke rádu Jedi Rask Lsu, jednému z najlepších majstrov Valenthynovi Farfallovi a rytierovi Jedi Johunovi Othonovi, ktorí boli navyše podporovaní bojovou meditáciou a odišiel z boja ako víťaz. Bol aj veľmi schopným bojovníkom s pištoľami, nožmi, ale aj bez zbrane. Ešte ako baník dokázal bojovať s tromi republikovými vojakmi a jedného z nich zabiť. Neskôr dokázal utiecť z väzenia a pozabíjať stráže holými rukami a o chvíľu neskôr prežiť súboj so Zannah aj napriek tomu, že nemal svetelný meč a musel sa spoľahnúť len na Silu. Tiež bol veľmi mocný v Sile. Už ako obyčajný baník ju používal bez akéhokoľvek výcviku - napriek tomu len na predvídanie a počas svojej vojenskej kariéry k odhaľovaniu nepriateľov. Prvým veľkým prejavom jeho schopností bol okamih, kedy pomocou Sily zhodil celý chrám alebo na zvierati dokázal krátku chvíľu cestovať vesmírom. Krátko po zavedení Pravidla dvoch sa mu na telo prichytili tvory - Orbaliskovia - ktorí sa mu počas 10 rokov rozšírili po celom tele, okrem hlavy. Okrem toho, že dokázali odolať svetelnému meču a slúžili ako brnenie, mnohonásobne zvyšovali Baneove schopnosti. Majster Jedi Farfalla to pri ich súboji opísal ako "Súboj s prírodným živlom". Aj cez to, že sa zbavil orbaliskov jeho schopnosti zostávali na vysokej úrovni. Neskôr získal jednu z najcennejších zručností - Transfer esence.

Výskyt

Also on FANDOM

Random Wiki