FANDOM

Bossk
Bossk
Životopisné informácie
Domovský svet

Trandosha

Fyzický popis
Druh

Trandoshan

Pohlavie

Muž

Farba kože

zelená

Chronologické a politické informácie
Obdobie

Vzostup Impéria
Povstanie
Nová republika
Nový rád Jedi

Príslušnosť

Cech nájomných lovcov
Huttský kartel
Zannove konsorcium

Bossk, ktorého meno v jeho jazyku Dosh znamená "Požiera svoju korisť", patril medzi najobávanejší námezdnej lovca Galaxie, jeho sile sa nemohli vyrovnať ani Tarful s Chewbacou, čo sú dva najlepšie Wookie bojovníci. Počas obdobia vzostupu Galaktického Impéria. Bossk sa narodil na planéte Trandosha, vodcovia zločineckého cechu Lovcov odmien. Svoju kariéru začal ako lovec Wookieů, ktorí sa s Trandoshany už od nepamäti nenávideli. Na jednej z ciest mu čelil aj sám Žvejkal a nebyť Hana Sola, ktorý svojho chlpatého priateľa na poslednú chvíľu zachránil, skončil by žvejka zrejme ako jeden z huttských otrokov. Bossk bol veľmi rozzúrený a obom prisahal pomstu. Bezúspešne je prenasledoval mnoho rokov a tak keď sa objavila ponuka od samotného lorda Vadera, dopadnúť a zajať posádku Millennium Falcon, v ktorom sa obaja ukrývali, Bossk neváhal a pomstychtivo přijmul. Ani teraz ale neuspel, pretože ho predstihol jeho občasný spojenec, dlhodobý rival a zrejme najlepší námezdnou lovec všetkých čias - Boba Fett.

Okolo roku 0 ABY chvíľu pracoval pre Jabba, ktorý mu dal veľmi náročná úloha a to zabiť Luka Skywalkera. Bosska sa to ale takmer podarilo. Luka so svojím spojencom prepadol, omráčil a spútal. Luke sa ale pomocou svojho svetelného meča z pút dostal a utiekol. Počas úteku Luke Bosska odsekol ruku a nohu, však tandoršané sú rasou plazov a tak mu onedlho končatiny dorástli späť. Za jeho neúspech ho Jabba nechal zvrhnúť do Sarlaccovi jamy. Z tej sa ale Bossk dostal a prežil. Neskôr, počas vojny s Yuuzhan Vong (keď už námezdní lovcom nebol), skončil ako zajatec na jednej z hviezdnych stanicou, ktorá bola počas jeho pobytu zničená. Pri výbuchu ale došlo k vypusteniu záchranného modulu, v ktorom mohol byť práve Bossk.

Also on FANDOM

Random Wiki