FANDOM

Anakin Skywalker
Anakin Skywalker.png
Životopisné informácie
Rodná planéta

Tatooine

Úmrtie

4 PBY

Fyzický popis
Druh

Človek

Pohlavie

Muž

Výška

1,88 m

Farba vlasov

svetlo hnedá

Farba očí

modrá

Farba kože

svetlá

Kybernetika

Kybernetická pravá ruka

Chronologické a politické informácie
Obdobie

Vzostup Impéria
Povstanie

Príslušnosť

Jedi
Galaktická republika

Známy majstri

Qui-Gon Jinn (krátkodobo)
Obi-Wan Kenobi

Známy padawani

Ahsoka Tano

Anakin Skywalker sa narodil na chudobnej a piesočnatej planéte Tatooine. Jeho matkou bola otrokyňa Shmi Skywalker. Nikto však o jeho pôvode nič nevie, lebo ho matka počala bez zjavnej príčiny. Ústredná hypotéza, vyslovená Qui-Gon Jinnom hovorí, že sa zrodil z midichlorianov. Zhruba do deviatich rokov žil s matkou a spolu s ňou bol otrokom toydarianského obchodníka Watta, ktorých oboch vyhral v stávkach na klzáky od Gardully Hutt na Tatooine. Tu sa stal zdatným pilotom a mechanikom. Keď mu bolo oných deväť rokov, prvýkrát si ho všimol majster Jedi, Qui-Gon Jinn, ktorý so svojou posádkou, ktorá cestovala v rámci diplomatickej misie na Coruscant musel absolvovať neplánované medzipristátie práve na Tatooine. Vycítil v mladom (podľa vtedajších konvencií bol na výcvik však príliš starý) chlapcovi silné spojenie so Silou, a rozhodol sa ho oslobodiť a prijať ho za svojho padawana.

Všetci cítili z malého chlapca obrovské množstvo midichlorianov, čo sa však niektorým stálym členom Najvyššej Rady nepáčilo. V okamihu, keď Qui-Gon Jinn zomrel v súboji s Darth Maulom, Anakina začal cvičiť Obi-Wan Kenobi. Vychoval silného rytiera Jedi, aj napriek tomu, že Anakin občas závažným spôsobom porušoval kódex rádu, dával voľný priechod hnevu, vzal si za ženu Padmé Amidalu. Okrem hnevu a lásky sa nechal viesť aj ďalšími emóciami a citmi. Anakin si postupne pestoval závislosť na svojich blízkych - Padmé, Obi-Wanovi, Ahsoke alebo aj R2-D2 či C-3PO. Niekoľkokrát pre nich riskoval aj celú misiu, čo by nikdy z pohľadu majstrov Jedi nebolo prípustné.

Keďže bol Anakin citovo labilný a v dôsledku toho často ľahšie ovplyvniteľný, potom čo strávil nemalú dávku času s kancelárom Palpatinom, začal mu plne dôverovať. Bezprostredne po odhalení pravej kancelárovej totožnosti túto informáciu odovzdal rade. Avšak po príchode predstaveného rady majstra Windu a niekoľkých ďalších významných Jediov s cieľom kancelára zatknúť, zradil poriadok a pomohol tak Sidiousovi k dokonaniu prevratu. Týmto krokom sa pasoval do role Sidiusovho vysnívaného učeníka. Už ako Darth Vader sa postavil do čela klonovej armády a začal realizáciu Rozkazu 66.

Darth Vader

Also on FANDOM

Random Wiki