FANDOM

Agen Kolar
AgenKolar
Životopisné informácie
Rodná planéta

Iridonia

Úmrtie

19 PrBY

Fyzický popis
Druh

Zabrak

Pohlavie

Muž

Farba vlasov

čierna

Farba očí

hnedá

Farba kože

hnedá

Chronologické a politické informácie
Obdobie

Vzostup Impéria

Príslušnosť

Rád Jedi
Galaktická republika

Známy padawani

Tan Yuster

Agen Kolar bol zabracký majster rádu Jedi v období Galaktickej republiky. Bol známy predovšetkým ako vynikajúci šermiar, zbehlý ako v boji so svetelným mečom, tak v boji bez zbrane. Bol rádu veľmi oddaný a nikdy nepochyboval o rozhodnutiach ním vydaných. Strávil veľa rokov pri plnení misií v oblastiach vonkajšieho sektora. Jeho padawanom bol mladý ľudský učeň Tan Yuster s ktorým sa zúčastnil aj veľké záchrannej misie na Geonosis, ktorá sa ale jeho padawanovi stala osudnou.

Počas nasledujúcich Klonových vojen sa stal jedným z jediských generálov Veľkej armády republiky. Na konci Vojny Klonov Agen prevzal miesto v Rade jediov po zosnulom Jedi Eeth Köthovi, ktorý bol tiež zabrak.

Keď sa Klonové vojny chýlili ku koncu, majster Kolar sa zdržiaval vo Chráme Jediov na Coruscante. Po smrti generála Grievousa na Utapau, bol Agen vybraný ako doprovod Mace Windua na zatknutie kancelára Palpatina, odhaleného Darth Sidiousa. Zatýkanie sa neobišlo bez boja, počas ktorého Agen padol zo štyroch Jediov ako prvý a jeho smrť znamenala začiatok veľkého masakru Jediov, ktorý bol neskôr zahájený Rozkazom 66.